Top 10 trucuri pentru o imunitate puternica

femeie fericita

Tineri, varstnici sau copii, cu totii avem nevoie de o imunitate puternica pentru a face fata agentilor patogeni ce ne pot afecta organismul. Indiferent ca este vorba despre schimbari bruste de temperatura, o dieta dezechilibrata sau obiceiuri daunatoare, corpului nostru ii trebuie aliati eficienti ca sa se apere in fata numeroaselor boli si afectiuni, in special cele legate de tractul respirator si gastrointestinal.

Un sistem imunitar este extrem de complex si e format din mecanisme de aparare, care au rolul de a tine la distanta bacteriile, virusii, toxinele si parazitii. Ne nastem cu o imunitate naturala, dar pe parcurs aceasta se poate modifica, asa ca avem nevoie de suplimente si o alimentatie echilibrata pentru intarirea sistemului imunitar.

Stil de viata pentru imunitate puternica


Chiar daca functia imunitara este innascuta si se dezvolta pe masura ce ne maturizam, din cauza alimentatiei necorespunzatoare, a viciilor sau obiceiurilor nesanatoase, aceasta poate avea de suferit. Cresterea imunitatii poate fi necesara si dupa ce organismul s-a confruntat cu anumite boli, microorganisme ori in perioadele dupa vaccinare. Indiferent de situatie, un stil de viata echilibrat este de ajutor atunci cand ai imunitatea scazuta. Nu este niciodata prea tarziu sa incepi, asa ca iata ce poti face ca sa iti consolidezi sistemul imunitar:

1. Bea alcool cu moderatie

Nu consuma alcool in cantitati mari, deoarece epuizeaza celulele imune. Potrivit studiilor, persoanele care consuma bauturi alcoolice au imunitatea scazuta si nivelul limfocitelor redus, ceea ce ii face mult mai vulnerabili in fata agentilor patogeni.

2. Odihneste-te

Moderatia, din toate punctele de vedere, este cheia unei imunitati puternice. Un somn odihnitor de 7-9 ore pe noapte iti va ajuta corpul sa faca fata tuturor provocarilor. Daca nu beneficiezi de odihna, temporar scade productia de macrofage, celule care reprezinta prima linie de aparare a sistemului imunitar impotriva bacteriilor. In timpul somnului, procesele din organism se refac si pot lupta impotriva virusurilor sau bacteriilor, lucru extrem de important pentru imunitate.

3. Incearca sa nu te stresezi

persoana relaxata afara

Stresul compromite foarte mult sistemul imunitar si este un factor nociv pentru intregul corp, deoarece scade rezistenta la infectii. Acest lucru se intampla pentru ca se mareste secretia de cortizol, hormonul de stres, iar pe termen lung acesta scade imunitatea si conduce la inflamatii in organism. Pe fondul aparitiei anumitor modificari din cauza nivelului ridicat de cortizol se pot declansa orice manifestari de ordin degenerativ sau cardiovascular. Asadar, incearca sa te relaxezi prin exercitii fizice, plimbari in aer liber, jocuri, filme sau practicarea hobby-urilor.

4. Fa sport

persoana care alearga in parc

Rezerva-ti timp pentru activitatea fizica, deoarece in acest fel poti avea o imunitate puternica. Cel putin 30 de minute de sport in fiecare zi ajuta la imbunatatirea sistemului cardiovascular, diminueaza nivelul de stres si creste imunitatea. Miscarea este unul dintre pilonii unei vieti echilibrate, deoarece contribuie la o mai buna circulatie a sangelui si la oxigenarea eficienta a organelor.

Fie ca este vorba despre gimnastica, mers pe bicicleta, plimbari sau alergat usor, include in viata ta un program de miscare de cel putin trei ori pe saptamana deoarece sportul este unul dintre cele mai bune tratamente pentru imunitate.

5. Diminueaza consumul de zahar

Doar 10 lingurite de zahar sunt de ajuns pentru ca celulele albe din sange, care dezactiveaza sau ucid bacteriile, sa nu mai poata functiona in mod corespunzator. Zaharul slabeste drastic sistemul imunitar de aceea ar fi necesar sa se inlocuiasca cu indulcitori naturali, ca de exemplu stevia.

6. Mentine o dieta echilibrata

Mananca sanatos si incearca sa ai intotdeauna in meniu fructe, legume si cereale integrale. Organismul are nevoie de antioxidanti care sa ajute la o imunitate puternica, asa ca introdu in meniul tau zilnic nutrienti de calitate, carbohidrati, proteine animale, fructe si legume bogate in minerale si vitamine.

7. Ai grija de igiena mainilor

Spala-te pe maini in mod frecvent, cu apa si sapun, timp de 20 de secunde. Este binecunoscut faptul ca multi virusi se pot transmite prin intermediul mainilor murdare pe care le ducem ulterior la ochi, nas si gura. Cand te gandesti la tratamente pentru imunitate, aminteste-ti in primul rand ca igiena mainilor este unul dintre factorii esentiali care contribuie la cresterea imunitatii.

8. Mergi la sauna

Aceasta procedura este importanta pentru imunitate si contribuie la eliminarea toxinelor din organism. Totodata, pe langa intarirea sistemului imunitar, o sauna umeda, uscata sau aromata este ideala si pentru a obtine o piele stralucitoare sau pentru a pierde din greutate.

9. Bea apa

pahar cu apa

Majoritatea oamenilor nu consuma suficient de multa apa cu toate ca acest lichid joaca un rol esential in functionarea corecta a organismului. Deshidratarea conduce la o imunitate scazuta, de aceea trebuie sa bei pana la 2 litri de apa in fiecare zi ca sa te mentii sanatos.

10. Detoxifiaza-ti organismul

Poti urma o dieta speciala sau poti consuma sucuri detoxifiante in fiecare zi. Orice ai alege, pentru intarirea imunitatii la adulti trebuie sa iei in considerare si o modalitate eficienta care sa conduca la eliminarea toxinelor din organism si cresterea aportului de fibre.

Alimente pentru imunitate


alimente pentru imunitate puternica

Ceea ce mancam ne afecteaza in mod direct sanatatea. Carenta de vitamine si minerale determina un dezechilibru in organism, ceea ce inseamna un sistem imunitar mai slab, aparitia bolilor, vulnerabilitate in fata virusilor si a bacteriilor. Iata ce alimente pentru imunitate este indicat sa consumi:

Broccoli

Bogat in vitamina C, un nutrient esential pentru cresterea imunitatii, broccoli nu trebuie sa ne lipseasca din alimentatie. Pe langa aceasta, leguma mai contine vitamina A si glutation, care ne protejeaza de radicalii liberi.

Usturoi

Stim cu totii ca usturoiul este unul dintre cele mai bune antibiotice naturale. Poate fi inclus in foarte multe preparate culinare, asa ca este usor de consumat. Usturoiul are in compozitie zinc, seleniu, mangan, vitaminele A si C. Este recunoscut ca stimulent al sistemului imunitar, mai ales ca are proprietati antifungice si antivirale.

Rozmarin

Acest minunat condiment reduce temperatura crescuta a corpului caracteristica starilor febrile si conuce la o imunitate mai puternica.

Oua

O sursa de proteine de cea mai inalta calitate, oul contine toti cei opt aminoacizi esentiali pentru organism, pe care corpul nu-i poate sintetiza. Totodata, acesta reprezinta o sursa importanta de minerale precum zinc, fier sau seleniu si vitamine cu rol antioxidant – A si D.

Citrice

Atunci cand vorbim de vitamine pentru imunitate in mod clar trebuie sa luam in considerare citricele. Grapefruit, portocale, mandarine, lamai sau pomelo, toate fac minuni pentru sanatate si cresc imunitatea.

Peste gras

Cu un continut ridicat de acizi grasi Omega 3, pestele precum somon, ton ori sardine are rol antiinflamator si imbunatateste imunitatea. Pentru a beneficia de proprietatile sale benefice este esential consumul a trei portii de peste pe saptamana.

Ghimbir

Este unul dintre cele mai apreciate condimente, dar are totodata beneficii antivirale si antibacteriene. Acesta stimuleaza digestia si curata organismul de toxine, imbunatateste memoria si activeaza fortele de aparare ale corpului.

Carnea rosie

carne rosie pe tocator

Aceasta este o sursa bogata de proteine si minerale precum fier, crom, zinc si seleniu, de care organismul are nevoie pentru o imunitate puternica.

Ceai

Apeleaza si la plantele medicinale pentru intarirea sistemului imunitar. Ceaiurile de macese, arnica, echinaceea, ghimbir sau galbenele sunt un aliat de nadejde impotriva combaterii bolilor.

Scortisoara

Extrem de aromata, scortisoara ofera preparatelor culinare o savoare speciala, dar in acelasi timp contine din plin antioxidanti ce creste imunitatea, ajuta la stabilizarea zaharului din sange si reduce nivelul de colesterol.

Ciuperci

Consumate in mod regulat ciupercile imbunatatesc imunitatea deoarece contin proteine vegetale si alti compusi importanti care activeaza sistemul de aparare a organismului. Ciupercile previn dezvoltarea celulelor canceroase, au rol antiviral si antibacterian, contin mult fosfor si potasiu, dar sunt bogate si in vitaminele B si E.

Dupa cum vezi, cresterea imunitatii nu presupune actiuni complicate, ci aplicarea unor mici trucuri in viata de zi cu zi, fie ca este vorba despre nutritie sau despre stilul de viață.

Cu toate ca pare greu de crezut, sanatatea organismului sta doar in puterile noastre, iar un stil de viata echilibrat, care include miscare zilnica, obiceiuri bune si o dieta corecta, este esential pentru ca sistemul imunitar sa functioneze in mod normal.