Incontinenta urinara (76)

Sortare dupa
Incontinenta urinara

Incontinenta urinara

Incontinenta urinara se refera la pierderea involuntara de urina. Poate fi temporara sau permanenta.

Retine!
Dupa golirea vezicii urinare, ramane neeliminata aproximativ 50 ml de urina.

Ce trebuie sa stii despre incontinenta urinara

  • Apare mai des la femei decat la barbati. Contribuie la asta sarcina si menopauza.
  • Poate fi cauzata si de slabirea muschilor vezicii urinare.
  • La femei este frecventa si tratabila.
  • Exista mai multe tipuri (la femei): incontinenta cauzata de stres, incontinenta de urgenta, vezica hiperactiva, incontinenta tranzitorie, incontinenta functionala, incontinenta de preaplin.
  • Diagnosticul se pune in urma unui examen fizic, ecografie, teste urodinamice, test de stres vezical.
  • Tratamentul poate include pe langa tratamente traditionale si tratamente comportamentale dar si dintre cele care nu tin de farmacologie (antrenamentele vezicii urinare, exercitii Kegel). Se pot face interventii chirurgicale sau se poate opta pentru o combinatie a acestor terapii.

Cum poti tine sub control incontinenta urinara

  • Prin exercitii Kegel (mai ales in cazul incontinentei de stres).
  • Antrenarea vezicii urinare. Poti merge la baie la ore stabilite.
  • Slabeste. Kilogramele acumulate pun mai multa presiune asupra vezicii urinare.
  • Schimba dieta alimentara: bauturile cu cofeina, carbogazoase, alcoolul pot agrava incontinenta urinara.
  • Renunta la fumat.
  • Trateaza constipatia.
  • Apeleaza la scutecele pentru adulti, sau absorbantele urologice. Le gasesti in toate farmaciile. Absorbantele au fost create pentru femeile active si asigura o buna ajustare pe corp, reducerea mirosului neplacut, protectie impotriva scurgerilor laterale, absorbtie rapida, risc minim de aparitie a reactiilor alergice.

Cum faci exercitiile Kegel

  • Te intinzi. Este mai usor sa inveti sa le faci cand stai culcat. Dupa ce inveti nu va mai fi nevoie sa le faci in aceasta pozitie.
  • Strange muschii din zona genitala ca si cum ai incerca sa opresti fluxul de urina. Nu strange muschii din burta, incearca sa strangi doar muschii pelvieni. Incearca de asemenea sa nu strangi stomacul, picioarele sau fesele.
  • Relaxeaza-te.
  • Strange din nou muschii si tine timp de 3 secunde. Apoi relaxeaza-i 3 secunde.
  • Poti face pana la 3 seturi de 10 repetari, in fiecare zi. Nu dureaza mai mult de 5 minute pe zi. Controlul vezicii urinare se imbunatateste in numai cateva saptamani.