Politica de retur

 

In conformitate cu art.9 alin.1 din Ordonanta nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, Clientul beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, respectiv de a returna produsele cumparate, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri.

Perioada de retragere expira in termen de 14 zile din:

(i) ziua in care clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de client, intra in posesia fizica a produselor, in cazul contractelor de vanzare, sau:

(ii) ziua in care clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de client, intra in posesia fizica a ultimului produs in cazul in care clientul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat,

(iii) ziua in care clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de client, intra in posesia fizica a ultimului produs sau a ultimei piese, in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese

 

Modalitatile de exercitare a dreptului legal de retragere

  • Clientul, in vederea exercitarii dreptului de retragere din contract, este obligat sa notifice in mod expres Dr.Max/Sensiblu la urmatoarele date de contact: Strada Buiacului nr. 2, Mogosoaia-Ilfov/[email protected]/0372.492.292, cu privire la intentia de retragere din contract, sub forma unei declaratii neechivoce (scrisoare trimisa prin posta/fax/e-mail). De asemenea, Clientul poate completa si transmite electronic de pe site-ul www.drmax.ro formularul standard de retragere, pus la dispozitie de Dr. Max.

Formular retur

  • Utilizarea formularului standard de retragere disponibil pe site-ul Dr.Max nu este obligatorie, insa, in situatia in care Clientul opteaza pentru acesta, Dr.Max va transmite catre Client, prin e-mail, confirmarea de primire a formularului de retragere.Dr. Max are obligatia sa returneze in termen de maxim 14 zile calendaristice de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a Clientului contravaloarea produselor comandate, inclusiv, după caz, costurile livrării, daca acestea au fost achitate, sub conditia receptionarii produselor. Dr.Max isi rezerva dreptul de a prelungi termenul de 14 zile daca nu a intrat in posesia produselor returnate sau cel putin, Clientul nu a trimis o confirmare a expedierii coletului, luandu-se in considerare data cea mai apropiata. Dr. Max nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care Clientul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de Dr. Max.
  • In cazul returnarii partiale a produselor, Dr. Max va returna numai contravaloarea produselor pe care clientul doreste sa le returneze, fara sa returneze taxa de transport pentu expeditie. Taxa de transport pentru returnarea produselor ramane in continuare in sarcina clientului.
  • Cu excepţia cazului în care Dr. Max s-a oferit să recupereze el însuşi produsele, Clientul returnează produsele sau le înmânează Dr. Max sau unei persoane autorizate de Dr. Max să recepţioneze produsele, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat Dr. Max decizia sa de retragere din contract. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de client înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
  • Clientul suportă costurile directe legate de returnarea produselor
  • În cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale, în cazul cărora produsele au fost livrate la domiciliul Clientului la momentul încheierii contractului, Dr. Max preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poştă.Prin exceptie, in cazurile de neconcordanta intre produsele livrate si comanda, cheltuielile de returnare vor fi suportate de Dr.Max.

 

  • Returul va fi acceptat daca produsul este in aceeasi stare in care a fost livrat, fara urme de uzura si este complet, inclusiv cu accesorii.
  • In cazul in care produsul returnat a facut parte dintr-o campanie promotionala de acordare a unui produs cadou, odata cu returnarea produsului achizitionat se va returna si produsul oferit cadou.

Produsele exceptate de la posibilitatea de returnare

 

NU se returneaza:

 

In conformitate cu dispozitiile art.16 lit. d), e), f) din OUG 34/2014, sunt exceptate de la dreptul de retragere din contract (dreptul de returnare) urmatoarele produse:

 

  • produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid (cu titlu de exemplu, dar fara a se limita la hrana pentru bebelusi (lapte, piureuri, sucuri, biscuit, saruri de rehidratare etc.)
  • produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator (medicamente de uz uman, produse cosmetice, produse de igiena intima si produse care intra in contact cu mucoasa umana: scutece, periute de dinti, biberoane, suzete, nebulizatoare, termometre rectale, pompe de san, irigatoare, centuri postnatale, protectii mameloane, dus bucal, jucarii dentitie. Prezenta lista nu este exhaustiva).
  • produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.
  • Produse sigilate incadrate in categoria medicamentelor de uz uman, care necesita conditii speciale de depozitare si pastrare, astfel cum acestea sunt mentionate in prospect de detinatorului autorizatiei de punere pe piata. Prin exceptie, se accepta returul medicamentelor de uz uman sigilate/desigilate care prezinta deficiente de calitate si/sau conformitate constatate de o autoritate competenta.

 

Obligatiile Clientului in cazul retragerii conform art.14 alin.3 din OUG 34/2014

 

  • Clientul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
  • Ca atare, in functie de tipul de produs care se returneaza, daca se constata ca actiunile asupra acestuia tradeaza urme de folosinta excesiva ce pot cauza diminuarea valorii, produsul este trimis spre verificare catre furnizor/producator, pentru confirmarea/ infirmarea manipularii corespunzatoare a acestuia. Astfel, valoarea finala a acestuia se va stabili in functie de valoarea generata de costul pieselor necesar a fi inlocuite si/sau manoperei de reconditionare a produsului. Diminuarea valorii produsului returnat in functie de deteriorarea acestuia poate fi facuta pana la 50% din valoarea initiala.
  • Dr. Max livrează produsele Clientului in cel mult 30 de zile de la confirmarea comenzii de catre Dr.Max.
  • În cazul în care Dr. Max nu şi-a îndeplinit obligaţia de a livra produsele în termenul mentionat mai sus, Clientul îi solicită acestuia să efectueze livrarea într-un termen suplimentar, corespunzător circumstanţelor. În cazul în care Dr .Max nu livrează produsele în termenul suplimentar respectiv, Clientul are dreptul, după caz, la anularea/retragerea comenzii. · Prin excepţie de la prevederile art. 1549-1554 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, in cazul anularii/retragerii comenzii de catre Client in conditiile prevazute la paragraful anterior, Dr. Max rambursează toate sumele plătite de către client aferente comenzii în decurs de cel mult 7 zile de la data la care Clientul a comunicat Dr. Max decizia sa de anulare/retragere a comenzii.

 

 

 

 

Garantia produselor

(OUG nr.140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri, cu modificarile ulterioare.)

 

Garanţia comercială este prevăzuta în certificatul de garanţie sau în publicitatea disponibilă în momentul sau înaintea plasarii comenzii, în plus faţă de obligaţiile legale care îi revin Dr. Max sau Producatorului dupa caz, referitoare la garanţia de conformitate, de a rambursa preţul plătit sau de a înlocui, a repara sau a întreţine bunurile în orice mod, în cazul în care acestea nu corespund specificaţiilor sau oricărei alte cerinţe care nu este legată de conformitate.

 

Garanţie comercială dă naştere unei obligaţii juridice pentru Dr. Max sau pentru Producator dupa caz în condiţiile stabilite în certificatul de garanţie comercială şi în anunţurile publicitare asociate, disponibile în momentul sau anterior plasarii comenzii.

 

In cazul în care un producător oferă Clientului o garanţie de durabilitate pentru anumite bunuri pentru o perioadă de timp anume, Dr. Max sau Producătorul dupa caz răspunde direct faţă de Client, pe întreaga perioadă acoperită de garanţia de durabilitate, pentru repararea sau înlocuirea bunurilor conform OUG 140/2021.

Certificatul de garanţie comercială este oferit Clientului, pe un suport durabil, cel mai târziu în momentul livrării bunurilor.

Certificatul de garanţie comercială conţine următoarele elemente:

a) o declaraţie clară prin care se indică faptul că Clientul are dreptul la măsuri corective din partea Dr. Max/ sau a Producatorului, dupa caz, fără costuri, în caz de neconformitate a bunurilor şi că măsurile corective respective nu sunt afectate de garanţia comercială;

b) numele şi adresa celui care ofera garantia;

c) procedura pe care trebuie să o urmeze Clientul pentru a obţine aducerea în aplicare a garanţiei comerciale;

d) indicarea bunurilor cărora li se aplică garanţia comercială;

e) condiţiile garanţiei comerciale.

Certificatul de garanţie comercială este redactat în limba română, fără a exclude prezentarea acestuia şi în alte limbi.

 

Remedierea neconformitatii:

  • Prin reparatie – caz in care perioada de timp prevăzută în garanţia comercială de durabilitate se prelungeşte cu timpul de nefuncţionare a bunului, din momentul la care a fost adusă la cunoştinţa Dr. Max/Producatorului lipsa de conformitate până la predarea efectivă a bunului în stare de utilizare normală către Client.

- Termenul de reparare a produsului - in maxim 15 zile calendaristice din momentul în care Dr. Max (i) a fost informat de către Client cu privire la neconformitate şi care este stabilit fie de comun acord, în scris, între Dr. Max şi Client, sau (ii) fie printr-o constatare a Producatorului, luându-se în considerare natura şi complexitatea bunurilor, natura şi gravitatea neconformităţii şi efortul necesar pentru finalizarea reparaţiei sau înlocuirii.

 

  • Prin inlocuire

- perioada de timp prevăzută în garanţia comercială de durabilitate începe să curgă de la data înlocuirii, pentru bunurile care înlocuiesc bunurile neconforme;

- Inlocuirea produsului se efectuează in maxim 15 zile calendaristice din momentul în care Dr. Max (i) a fost informat de către Client cu privire la neconformitate şi care este stabilit fie de comun acord, în scris, între Dr. Max şi Client, sau (ii) fie printr-o constatare a Producatorului, luându-se în considerare natura şi complexitatea bunurilor, natura şi gravitatea neconformităţii şi efortul necesar pentru finalizarea reparaţiei sau înlocuirii.