Sfaturi si recomandari pentru o digestie usoara

17. 2. 2020 · Lavinia Serbu

digestie-usoara-drmax.ro

Starea de bine a organismului tau incepe cu un stil de viata echilibrat, ce pune alimentatia la loc de cinste. Este important sa te hranesti corect, la orele potrivite, pentru a-i da timp corpului tau sa proceseze alimentele ingerate si a avea o digestie usoara.

Daca si tu te-ai confruntat cu stari neplacute de balonare, arsuri stomacale, tulburari digestive precum indigestia sau constitatia, atunci poti lua in considerarea revizuirea alimentatiei.

De aceea, daca incepi sa actionezi cu pasi mici si clari vei acorda o atentiei sporita hranei, orei de masa, cat si combinatiilor alimentare care adesea pot fi bombe calorice ce iti ingreuneaza digestia.

Sfaturi accesibile pentru o digestie usoara

Sfaturile sanatoase sunt usor accesibile, trebuie doar sa incepi, asa ca pentru o digestie usoara, te invitam sa pui in aplicare cateva dintre recomandarile de mai jos:

  • Incearca sa consumi cerealele integrale dimineata si nu te feri de micul dejun. Cea mai importanta masa a zilei iti va da energia necesara pentru a incepe in forta o noua de zi lucru.
  • Inlocuieste pe cat posibil zaharul cu fructele. Acestea sunt bogate in fructoza si asigura un bun tranzit intestinal.
  • Consuma proteine in cursul zilei si opteaza pentru mancaruri usoare la cina.
  • Spune da grasimilor sanatoase si evita grasimile procesate care ingreuneaza digestia.
  • Apa ajuta tranzitul intestinal. Asigura-te ca te hidratezi corespunzator si iti dozezi lichidele pe parcusul intregii zile.
  • Combina corect mancarea: unele alimente nu trebuie servite la aceeasi masa, precum branza si carnea. Acestea sunt doua proteine care nu se combina si care au o durata de procesare mare. Astfel, daca mancam seara carne in cantitati mari sau alaturam alimente nepotrivite, acestea se vor digera pe o perioada mai indelungata, incepand sa fermenteze si sa creeze senzatia de prea plin si balonare.
  • Mesteca des atunci cand mananci, nu te grabi cand servesti masa si stai departe pentru cateva momente de ecranele device-urilor. Profita de acest timp sa discuti cu interlocutorii de la masa si sa te bucuri de gustul mancarii si aromelor.
  • Relaxeaza-te inainte de somn cu ceaiuri ce ajuta digestia precum cel de menta, musetel sau tei.

Doza optima este intotodeauna moderatia, asa ca nu ezita sa mananci echilibrat, in armonie cu necesitatile corpului tau.

Vrei o schimbare? Incepe cu tine!

Lavinia Serbu