Ouale de prepelita - beneficii

24. 6. 2022 · Farmacistul Dr.Max · 7 minute de citit

Ouale de prepelita

O mai mare atentie a fost acorda oualelor de prepelita in ziua de astazi, considerate un aliment sofisticat sau pentru “ocazii speciale”. 

In afara de faptul ca acestea sunt adorabile datorita dimensiunilor mici, beneficiile oualelor de prepelita in rutina alimentara sunt indispensabile.

Articolul urmator cuprinde toate informatiile necesare despre importanta si beneficiile oualelor de prepelita, cum poti si cand este contraindicat consumul acestora.

Ce trebuie sa stii despre oul de prepelita

Ouale de prepelita provind de la pasari de dimensiuni medii regasite pe teritoriul Europei, Africii de Nord, Asiei si din sudul Statelor Unite ale Americii. Au o culoare alba la baza, prevazute cu pete maro inchis si sunt mai mici decat ouale de gaina.

Ouale de prepelita sunt un aliment sanatos. Utilizarea lor in rutina alimentara poate aduce un plus de proteine, vitamine si minerale necesare pentru sanatate.

Gustul oualelor de prepelita este asemanator cu cel al oualelor de gaina, rata, curcan sau gasca. Nu sunt mai bogate in aroma, asa cum ar afirma unii. Cea mai semnificativa diferenta nu consta in gustul oualelor, ci in inconsistenta.

Ouale de prepelita au un raport mai ridicat de galbenus decat de albus. Acest lucru inseamna ca, atunci cand sunt utilizate pentru gatit sau coacere, consistenta este mai groasa si cremoasa.

Discuta cu medicul tau sau cu un medic nutritionist, mai ales daca te confrunti cu probleme de sanatate despre orice nelamurire cu privire la ouale de prepelita.

Care sunt beneficiile si proprietatile oului de prepelita

Beneficiile oualelor de prepelita pentru sanatate sunt [2]:

Reduc riscul de anemie

Reduce riscul de anemie

Anemia este o afectiune bine cunoscuta astazi. Se produce in momentul in care organismul nu are suficiente globule rosii. Anemia poate provoca o stare de energie scazuta sau dificultati de respiratie.

In acest caz, ouale de prepelita ajuta la reducerea riscului de anemie, deoarece sunt bogate in fier, actionand ca un remediu naturist.

Fierul este un mineral de care organismul are nevoie pentru o crestere si dezvoltare armonioase. Corpul foloseste fierul pentru producerea hemoglobinei - o proteina din celulele rosii din sange care transporta oxigenul din plamani in toate partile organismului.

Atentie! Daca te confrunti cu simptome asociate anemiei, adreseaza-te medicului.

Echilibreaza nivelul de colesterol

Ouale de prepelita contin o cantitate mare de acizi grasi care sustin sanatatea inimii. 60% din grasimea oualelor este alcatuita din forma “buna” HDL de colesterol.

Consumul oualelor de prepelita pot ajuta organismul sa neutralizeze efectele negative ale colesterolului “rau” LDL.

Imbunatatesc sistemul imunitar

Organismul lucreaza zilnic impotriva radicalilor liberi care pot deteriora celulele, provocand afectiuni si imbatranirea prematura.

Ouale de prepelita contin cantitati mari de vitamina C si vitamina A (din aportul zilnic necesar) care pot ajuta la neutralizarea radicalilor liberi si, implicit, la protejarea sanatatii generale.

Daca nu poti consuma oua de prepelita regulat din diverse motive, poti compensa nivelul de vitamine si minerale cu suplimente alimentare.

Atentie! Suplimentele alimentare nu inlocuiesc mesele obisnuite de-a lungul unei zile.

Curata si detoxifica organismul

Mediul de astazi este mai mult inconjurat de toxine si poluanti decat de natura.

Consumul regulat de oua de prepelita te poate ajuta sa elimini toxinele din sange. Un studiu a sugerat ca acest tip de oua au ajutat la prevenirea leziunilor hepatice cauzate de toxicitatea la sobolani.

In acest caz, cercetatorii stiintifici spera ca aceleasi rezultate pot fi obtinute pentru oameni, dar studiile sunt inca in curs de desfasurare.

Stimuleaza metabolismul

Cantitatea de vitamina B regasita in ouale de prepelita ajuta la stimularea metabolismului si la mentinerea greutatii corporale. Ouale de prepelita sunt indicate in programele de slabire alaturi de alte produse pentru dieta si nutritie.

Ouale de prepelita ajuta in procesul de transformare a bauturilor si alimentelor in energie.

Imbunatatesc vederea

Ouale de prepelita contin o cantitate mare de vitamina A (din aportul zilnic recomandat) care poate ajuta la prevenirea cataractei si a altor probleme de vedere.

Vitamina A ajuta, de asemenea, inima, plamanii, rinichii si alte organe sa functioneze optim.

Pot trata alergiile

Ouale de prepelita contin cantitati mari de proteine ovomucoide - un tip de proteina care actioneaza ca un antialergic natural.

Astfel, consumul acestor oua pot ajuta organismul sa lupte impotriva congestiei, inflamatiei si a altor simptome usoare cauzate de o reactie alergica.

In general, alimentatia sanatoasa poate ajuta impotriva gripei si racelii.

Contraindicatiile oului de prepelita

Majoritatea oualor de prepelita sunt nepasteurizate, ceea ce inseamna ca nu au fost incalzite (clocite) pentru a ucide bacteriile daunatoare de pe suprafata cojii. 

Pentru a te bucura de beneficiile oualelor de prepelita, trebuie sa fii atent la cum le consumi. 

Cura cu oua de prepelita este contraindicata pentru femeile insarcinate si persoanele cu sisteme imunitare scazute sau compromise. Acestea ar trebui sa evite consumul oului de prepelita. 

Daca oul este totusi consumat, ar trebui sa fie complet gatit fara galbenus gelatinos. [1].

In plus, daca esti alergic la ouale de gaina in mod obisnuit, este posibil sa fii alergic si la oul de prepelita. Adreseaza-te unui medic specialist daca si in ce mod poti include oul de prepelita in dieta alimentara.

Informatii nutritionale

Informatii nutionale

Cate oua de prepelita reprezinta un ou de gaina?

Ouale de prepelita sunt atat de mici ca dimensiune incat aproximativ 4 dintre ele echivaleaza cu marimea unui ou de gaina normal [1].

Un ou de prepelita are 9 grame si contine:

  • Calorii: 14;
  • Proteine: 1 gram;
  • Grasimi: 1 gram;
  • Fibre: 0 grame
  • Carbohidrati: 0 grame;
  • Colina: 4% din valoarea zilnica recomandata;
  • Riboflavina: 6% din valoarea zilnica recomandata;
  • Acid folic: 2% din valoarea zilnica recomandata;
  • Acid pantotenic: 3% din valoarea zilnica recomandata;
  • Vitamina A: 2% din valoarea zilnica recomandata;
  • Vitamina B12: 6% din valoarea zilnica recomandata;
  • Fier: 2% din valoarea zilnica recomandata’
  • Fosfor: 2% din valoarea zilnica recomandata;
  • Seleniu: 5% din valoarea zilnica recomandata.

Seleniul si robiflavina sunt nutrienti importanti, chiar daca nu atat de discutati ca fibrele, grasimile si carbohidratii. Acestia sustin organismul in descompunerea alimentelor ingerate si le transforma in energie.

Seleniul ajuta, de asemenea, la asigurarea functiei tiroidiene sanatoase [1].

Utilizari si mod de preparare

Dieta cu oua de prepelita

Ouale de prepelita pot fi preparate in aceleasi moduri in care sunt si ouale de gaina. Dar, daca te intrebai cat timp se fierb ouale de prepelita - iata! Timpul de gatire este semnificativ mai scurt decat pentru ouale de gaina datorita dimensiunilor mai mici [2].

O modalitate usoara de a consuma aceste oua este sa le fierbi. Acestea pot fi consumate ca si gustare intr-o dieta sanatoasa de slabire, adaugate in salate cu verdeturi sau tocate marunt pentru o salata cu ou.

Iata de ce ai avea nevoie pentru a fierbe ouale de prepelita:

  • 12 oua de prepelita;
  • Apa cat sa acopere ouale.

Mod de preparare:

  • Pune o oala mica sau medie cu apa la fiert;
  • Adauga cu grija ouale de prepelita in oala;
  • Scade intensitatea focului de la mare spre moderat;
  • Dupa ce apa a inceput sa fiarba, mai lasa ouale pentru aproximativ 3 minute;
  • Se lasa la racit sau se decojesc imediat.

Ouale de prepelita fierte tare pot fi pastrate in frigider timp de 3-5 zile, in functie de momentul in care le-ai achizitionat.

Ouale de prepelita sunt o modalitate sanatoasa si delicioasa si o sursa de proteina alternativa in programele de slabire. Poti, de asemenea, sa consumi 2-3 oua de prepelita crude dimineata pentru stimularea energiei.

Acest articol este redactat in scop informativ si nu inlocuieste consultul medical de specialitate privind sanatatea inimii si nivelul de colesterol din organism, precum nici recomandarile nutritionistului despre o dieta sanatoasa.

Atentie! Suplimentele alimentare si produsele dietetice pot interfera cu alte planuri dietetice sau planuri de tratament. Adreseaza-te medicului specialist.

Surse de informare:

Shoemaker, S. (2020, February 24). Quail Eggs: Nutrition, Benefits, and Precautions, Healthline.

https://www.healthline.com/nutrition/quail-eggs-benefits

WebMD Editorial Contributors (2021, June 21). What to Know About Quail Eggs. Diet & Weight Management in WebMD. Reviewed by MD. Begum, J. https://wb.md/3QFWGsu