Cum reactionezi cand copilul nu mananca?

18. 8. 2021 · Farmacistul Dr.Max · 3 minute de citit

Lasa copilul sa se joace cu mancarea. Nu-ti fie teama ca se va murdari sau va face mizerie in bucatarie. Lasa-l sa fie curios. Este important sa simta consistenta mancarii, s-o miroasa, s-o atinga. Mancatul este si o experienta senzoriala.

Majoritatea copiilor de varste fragede nu se da in vant dupa mancare. Iata cum sa procedezi. Daca si tu esti mama, bunica sau cea care ai grija de un mic mofturos, nu te ingrijora, nu esti nici pe departe singura in aceasta situatie.

Cu certitudine, numarul copiilor fara prea multa pofta de mancare este mult mai mare decat al celor mancaciosi, care intind manuta sa primeasca si nu refuza niciodata nimic. Desi dintre cele doua variante, adultii o prefera pe ultima, e bine de stiut ca apetitul unui copil nu se poate masura cu cel al unui om mare si ca, de fapt, e ceva in neregula in cazul in care cel mic ar manca de fiecare data cand ii oferi ceva. Daca sare peste o masa, nu este un capat de tara! Cand ii va fi foame, va cere singur de mancare.

Copiii au o doza mare de energie naturala care nu depinde de mancare asa cum este in cazul adultilor, de aceea programul de trei mese pe zi si gustari regulate se dovedeste a fi prea mult pentru nevoia lor reala. Cu alte cuvinte, nu e nimic surprinzator si cu atat mai putin un motiv de panica sau frustrare pentru adult, daca tu asezi copilul la masa, iar el evita sau refuza de-a dreptul sa manance ceva. Cand cel mic mesteca minute in sir un dumicat si ar face parca orice sa nu-l inghita, acesta e un semn ca ceva nu-i prieste.

E posibil sa nu-i fie foame si sa se trezeasca fortat sa manance, ceea ce merge impotriva bioritmului sau, caz in care este bine sa nu-l obligi. In plus, nu este recomandabil sa te enervezi sau sa te arati ingrijorata, deoarece aceste emotii influenteaza negativ copilul care va asocia in continuare momentul mesei cu ceva stresant. Chiar si pentru micutii mai slabi, catalogati de baremele pediatrice ca fiind sub greutatea normala, adultul trebuie sa aiba incredere ca fiecare corp fraged isi cere exact necesarul si atunci este bine sa i se ofere o masa de calitate, indiferent de cantitatea pe care o consuma.

Cei mici trebuie obisnuiti timpuriu cu alimentele naturale de tipul fructe coapte si dulci, legume colorate, cereale integrale, oua si branza bio, iar cei care prepara mancarea au nevoie sa puna nevoile acestora deasupra propriilor pofte si preferinte. Cu alte cuvinte, sa nu impuna copilului sa manance ceva ce i se pare lui, ca adult, gustos; ci sa descopere, cu atentie si rabdare ce alimente naturale prefera copilul, si sa-i ofere o reteta adaptata cat mai sanatos la gusturile lui.

Lasa copilul sa se joace cu mancarea. Nu-ti fie teama ca se va murdari sau va face mizerie in bucatarie. Lasa-l sa fie curios. Este important sa simta consistenta mancarii, s-o miroasa, s-o atinga. Mancatul este si o experienta senzoriala.