Air yoga: ce este, beneficii, contraindicatii

18. 8. 2021 · Farmacistul Dr.Max · 4 minute de citit

 

Daca stii ce inseamna sa faci yoga si esti amator sau pasionat de aceasta practica, atunci trebuie sa incerci varianta aerial yoga! Afla, din randurile urmatoare, ce este, cum a aparut conceptul, ce beneficii are si cum faci acest tip de yoga in siguranta.

Ce este air yoga?

Pana de putin timp, acest concept era necunoscut la noi. Acum, din ce in ce mai multe studiouri de fitness adopta aceste clase in programul lor. Air yoga este o practica fusion ce imprumuta elemente din yoga, pilates si gimnastica acrobatica ce se realizeaza cu ajutorul unui hamac special, numit yoga swing. Aceasta practica se poate adapta oricarui nivel de pregatire fizica.

Aerial yoga se practica, de obicei, in cadrul centrelor de fitness sau in spatii special amenajate pentru clasele de yoga. Antrenamentul este supravegheat si ghidat de catre instructori cu experienta, constand in cateva etape specifice:

  • Acomodarea cu hamacul si ajustarea inaltimii potrivite;
  • Exercitii de incalzire;
  • Exercitiile propriu-zise si exersarea posturilor yoga cu ajutorul hamacului;
  • Relaxarea de final, care poate consta intr-o sedinta de meditatie.

Cum a fost inventat conceptul de air yoga?

Conceptul a fost inventat de catre gimnastul si coregraful Cristopher Calvin Harrison si a fost gandit ca un antrenament antigravitational menit sa antreneze intregul corp. Cu ajutorul hamacului se asigura alinierea corecta a corpului, fara a pune presiune pe coloana.

Echipament necesar pentru aerial yoga

Practica aerial yoga este o metoda distractiva si eficienta de a exersa anumite posturi specifice acestui tip de activitate. Exercitiile traditionale au la baza un covoras moale pe care poti sa te asezi, insa aceasta varianta moderna implica ridicarea de la sol, cu ajutorul unui hamac special de yoga.


Astfel, intreaga perspectiva se schimba, unele posturi devenind o provocare, in timp ce altele fiind mult mai usor de efectuat. Totusi, indiferent de situatie, distractia si buna dispozitie sunt asigurate!

Beneficiile air yoga

  • Acest lucru faciliteaza elongatiile musculare fara a exista riscul suprasolicitarii, deoarece o parte din greutatea corpului este preluata de hamac (yoga swing).
  • Acest tip de antrenament foloseste hamacul pentru a ajuta practicantii sa intre in diferite posturi de yoga mult mai usor decat ar face-o pe calea traditionala (unde este nevoie de practica de ani de zile pentru a ajunge la acea performanta).
  • La fel ca in cazul practicilor yoga traditionale, air yoga ajuta sistemul nervos sa se relaxeze, dupa o clasa „in aer", sentimentul fiind de relaxare profunda.
  • Air yoga imbunatateste flexibilitatea corpului, confera mai mult echilibru si control al propriului corp, dat find faptul ca se elimina partial sau total punctele de sprijin.
  • Aerial yoga te aduce mai aproape de copilarie, caci simti bucuria naturala a jocului, fara frici si fara griji.
  • Acest tip de yoga te ajuta sa iti dezvolti masa musculara, deoarece vei fi nevoit sa iti mentii echilibrul in hamac, antrenand muschii din intreg corpul.
  • Ca orice activitate sportiva, te ajuta sa mentii o greutate optima si un tonus adecvat.
  • Favorizeaza scaderea presiunii sangvine si circulatia.
  • Imbunatateste starea de spirit si promoveaza claritate mentala si pozitivism.
  • Amelioreaza durerile musculare, de spate sau de gat.

Contraindicatiile air yoga

Contraindicatiile air yoga: daca suferi de glaucom, hipertensiune, hipotensiune sau probleme cu inima, hernie hiatala, greutate excesiva, epilepsie, daca faci tratament cu anticoagulante sau aspirina, ai istoric in familie de accidente vasculare cerebrale, esti la menopauza sau esti gravida, daca ai probleme cu urechea interna.

Tips&Tricks pentru incepatori

  • Daca nu ai mai incercat aerial yoga pana acum, este posibil ca la primele sedinte sa ai usoare senzatii de greata; acestea sunt normale si vor trece de la sine odata cu exersarea constanta a posturilor.
  • Alege o clasa de aerial yoga care sa fie pe gustul tau: meditativa si relaxanta sau antrenanta si distractiva.
  • Ai incredere in instructor si in stabilitatea hamacului, caci toate detaliile sunt atent gandite.
  • Imbraca-te corespunzator, in echipament sportiv care sa nu se agate sau sa te incomodeze in vreun fel la practicarea posturilor; de asemenea, nu purta accesorii.
  • Nu te duce la sedintele de aerial yoga cu stomacul plin.

 Aerial yoga are efecte benefice asupra organismului si este o practica distractiva si antrenanta pe care trebuie sa o incerci!