Alimentatia sanatoasa – secretul impotriva gripei si racelii

alimentatie sanatoasa

Odata declansate neplacerile sezoniere, o alimentatie sanatoasa reprezinta un real sprijinin in tratarea rapida a gripei sau racelii. Mancarea copioasa este o delectare a gustului si te ajuta sa cresti nivelului de rezistenta la frig, insa daca nu acorzi importanta catorva detalii, iti poti pune in pericol imunitatea.

In mod natural, organismul consuma mai multa hrana iarna, pentru ca doza suplimentara de calorii ajuta la mentinerea energiei si caldurii corporale. Cu toate astea, daca mesele excesive devin un obicei cotidian, sistemul digestiv este coplesit de cantitatea pe care o are de prelucrat, iar rezultatul supraincarcarii nu are efecte pozitive asupra starii de bine. 

De aceea, calitatea, si nu cantitatea, este secretul unei alimentatii sanatoase ce corespunde nevoilor sezonului rece. Alimentele ideale sunt cele care te mentin hidratat si ofera energie suplimentara organismului. Ce inseamna acest lucru mai exact si cum anume il pui in practica? Iata cateva recomandari:

  1. Consuma alimente bogate in calorii

Alege ingrediente bogate caloric in mod natural, fara adaosuri artificiale si ultraprocesari precum: 

  • fasolea boabe,
  • lintea,
  • nautul 
  • mazarea.

Gatite bine, acestea devin mancaruri satioase, alaturi de alte alimente de natura vegetala care nu ingreuneze digestia.

  2.  Consuma carne, lactate si oua

carne, lactate si oua

Pentru un organism rezistent virusilor si bacterilor, consuma carne, lactate si oua de maximum doua – trei ori pe saptamana. Iti recomandam sa ai aproape supele de pui, care ajuta la mentinerea pasajelor nazale libere si care previn deshidratarea si lupta cu inflamarea gatului.

  3. Alege proteinele vegetale

Ai liber la proteine vegetale, care s-au dovedit la fel de eficiente in intarirea corpului precum cele animale, dar fara a ingreuna digestia. 

Sursele cele mai potrivite sunt legumele si fructele de sezon, romanesti, alese in diverse proportii, precum: 

  • morcovul, 
  • telina,
  • cartoful,
  • sfecla rosie,
  • ceapa galbena sau verde, 
  • ridichi de luna,
  • mere,
  • pere etc.

  4. Utilizeaza alimente ce contin antibiotice naturale

Nu ezita sa utilizezi alimentele ce au in mod natural calitati antibiotice si antimicrobiene, pe care le poti consuma crude sau macerate, simple ori in diverse combinatii, precum:

  • usturoiul, 
  • catina,
  • ghimbirul,
  • turmericul
  • sau miere organica.

   5. Consuma lichide

Cu siguranta, un aport sporit in alungarea racelii o reprezinta consumul unei cantitati mari de lichide, precum si de alimente care stimuleaza sistemul imunitar. Ceaiul din plante (in loc de cafea) sau sucul de citrice proaspat stors sunt bauturi excelente pentru sanatate in orice sezon. 

Ingrijeste-te corespunzator in sezonul rece. Starea de bine incepe cu o alimentatie sanatoasa!